EKO

Det känns som att jag lever i ett eko.

Idag lånade jag fyra feta böcker till min uppsats i historia, lånade om en bok till uppsatsen i sam c. Jag var glad och gjorde andra glada, mest bibliotekarien. Hon älskar när jag lånar mina speciella böcker, det sa hon idag. Jag fick till och med låna hem ett par som egentligen inte får lämna skolan.

Men det vill sig inte. Ändå. Jag verkar ha tappat gnistan, vad det nu beror på. Vad det nu betyder kanske man ska skriva. Jag har allt. Saknar ingenting. Ändå sjunker jag ner i något jävla tråk-hål någon gång per dag.
Jag behöver snö. Någonting som ljusar upp vardagen lite grann.

Snart ska jag och Simon iväg och äta middag hos min mamma. Ibland känns det som att jag inte vet om jag är rädd för att bli vuxen, eller om vuxenlivet är mindre sprudlande än ungdomen. Vi får se helt enkelt. Den som lever får se.

Tills vidare ska jag längta till jul och nyår..

Kommentarer
Postat av: josefine

jag känner igen mig i dig.

på något konstigt vis. jag ser många och stora olikheter mellan oss, men allt du skriver.. du tar ord från min tunga och beskriver vissa känslor så bra. ville bara säga det.

du är duktig!

Postat av: CARRO

längtar också till jul o nyår!

2009-12-09 @ 13:48:09
URL: http://carropallin.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack Josefine :)

2009-12-10 @ 11:33:51
URL: http://elinisabellaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback